Tornooireglement

Tornooireglement

 

  1. Plaats en datum:

Het jeugdtornooi wordt ingericht door SK Oudegem.

Het terrein bevindt zich op de Ouburg 63a (stedelijke sporthal) – 9200 Oudegem.

Per categorie wordt het tornooi op +/- een halve dag afgewerkt.

 

  1. Toegelaten spelers:

Het tornooi is toegelaten voor spelers die tot de respectievelijke categorie behoren, volgens de leeftijdsgrenzen vastgelegd door de K.B.V.B. en aangesloten zijn bij de respectievelijke club.

  1. Klassement van het jeugdtornooi:

Klassement volgens punten. (3 punten systeem)

Winst = 3 punten.

Gelijk met doelpunten = 2 punten.

Gelijk zonder doelpunten (0 – 0) = 1 punt.

Verlies = 0 punten.

Bij gelijk aantal punten wordt er rekening gehouden met:

  1. Het behaalde aantal punten.
  2. Het aantal gewonnen wedstrijden
  3. Doelpuntensaldo
  4. Aantal gemaakte doelpunten
  5. Onderling duel
  6. lot (muntstuk)

De ploegen die niet meer in aanmerking komen voor de finalewedstrijden kunnen hun medailles direct komen afhalen (zie instructies van de speaker).

 

  1. Uitrusting:

Elke ploeg wordt verondersteld te spelen in zijn clubkleuren. De thuisploeg, volgens de wedstrijdkalender, past zijn kleuren aan, aan die van de bezoekende ploeg. De organiserende club, SK Oudegem, speelt altijd in zijn eigen kleuren.

 

 

  1. Wisselspelers:

Doorlopend “ vliegend vervangen “ is toegelaten voor alle categorieën.

Als een speler een gele kaart krijgt, wil dat zeggen dat hij uitgesloten wordt voor de wedstrijd, doch hij mag vervangen worden.

Als een speler een rode kaart krijgt, wordt hij onmiddellijke uitgesloten voor de wedstrijd en mag niet vervangen worden. Bijgevolg wordt hij ook uitgesloten voor het hele tornooi.

 

  1. Scheidsrechters:

De scheidsrechters worden aangeduid door de organiserende club.

 

  1. Wedstrijdduur:

Hiervoor verwijzen we naar het wedstrijdschema.

 

  1. Scheidsrechters bladen:

Deze worden door de ploegafgevaardigden ingevuld en door de inrichters overgemaakt aan het PC Oost-Vlaanderen. De bladen liggen ter beschikking op het secretariaat ingang rechts.

 

  1. Forfait:

In geval van forfait wordt de in gebreke blijvende club beboet met 50 euro per wedstrijd. Om de stand niet te beïnvloeden wordt de forfaitscore bepaald op 1-0 of 0-1.

 

  1. Uitstellen van wedstrijden:

Bij noodgedwongen afgelasten van één of meerdere wedstrijden ten gevolge van de weersomstandigheden of de toestand van het terrein, zal met de scheidsrechters en de betrokken clubs worden overlegd om het tornooi in de meest gunstige zin af te werken.

 

  1. Prijsuitreiking:

 Elke deelnemende ploeg ontvangt een herinneringsmedaille.

Voor U6 – U7 – U8 – U9 zijn dat 8 medailles per ploeg.

Voor U10 –U12 – U13 zijn dat medailles 12 per ploeg.

Deze wordt samen met de bekers (2 per categorie) van de winnende teams per categorie uitgereikt op het voorziene uur (zie wedstrijdschema).

 

  1. Verantwoordelijkheid:

De inrichters zorgen naar best vermogen voor de gehele organisatie. Bij eventuele incidenten of beschadigingen kunnen de betrokken clubs medeverantwoordelijk gesteld worden. De inrichter is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke diefstallen of ongevallen. In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de tornooileiding in overeenkomst met het bondsreglement.

Elke ploegafgevaardigde engageert zich om het tornooireglement te laten eerbiedigen en is tevens verantwoordelijk voor zijn spelers.

   13. Doelmannen:

Tijdens dit tornooi is het in geen enkel categorie toegestaan, met uitzondering van U15 en U17, dat de doelman de bal uit de hand uittrapt. De doelman moet de bal in het spel brengen als hij op de grond ligt.

 

Varia:

De organisatiekosten zijn voor de organiserende club, de verplaatsingskosten zijn voor de deelnemende clubs.

Elke deelnemende ploeg ontvangt 3 vrijkaarten (trainer(s)/afgevaardigde), deze zullen ter beschikking liggen op het secretariaat ingang rechts.

Er mogen geen supporters op het terrein. Er zal op toegezien worden dat enkel de dragers van armbanden (trainer(s)/afgevaardigde) toegang hebben tot de terreinen.

 

De ploegen worden verzocht een half uur voor hun wedstrijd aanwezig te zijn.

Iedere ploeg brengt zijn eigen oefenballen mee.

Gezien meerdere ploegen in de kleedkamers vragen we om de kledij terug in de sporttas te steken en deze per ploeg te deponeren in de wagen die geplaatst is aan de ingang van de sporthal.

De opwarming dient te gebeuren aan de achterkant van de sporthal.

Tijdens de wedstrijden worden flessen water voorzien. Deze kunnen afgehaald worden in het tornooisecretariaat. Bij het binnen brengen van de lege flessen worden die hernieuwd.

 

Tijdens de duur van het tornooi is er gelegenheid om iets te eten: hamburgers, frieten en hot dogs.

Mogen we vragen om er op te letten dat er geen glazen of breekbare flessen op het terrein worden meegenomen, het zal maar uw kind zijn dat zich er aan kwetst.

Mogen we U ook vriendelijk vragen om de richtlijnen van onze medewerkers te volgen.

Onze medewerkers werken belangeloos en willen ook gerespecteerd worden.